Let's bull the shit up

Tja bloggen! Har lite bloggtorka, så jag tänkte snacka lite skit.
Jag har faktiskt bestämt mig för att prova göra gelé naglar på andra än mig själv. Ska träna ännu lite till dock, tills mina nya grejer kommer som jag beställt.
Har dessutom fått en sorts "filmaskin" av mamma som hon haft länge och använt en gång, kuligt att jag veta om det... Det är mycket lättare att använda en sådan för nagelbanden och så, men då SKA man veta hur man ska använda den och man ska vara FÖRSIKTIG för man kan skada andra om man inte vet vad/hur man gör.

Samma med gelé så ska man veta hur man gör och man ska vara aktsam för vilka produkter man använder, jag skulle aldrig använda ett gelé på någon annan om jag inte vet att det är bra. Många nagelteraputer avråder en från att göra det hemma själv för man kan göra skada. Men jag tror att vet man hur man gör och vad man gör så går det hur bra som helst, jag menar man är väl inte helt inkompetent bara för att man inte är utbildad? Just nu i sverige så måste man utbilda sig för allt, jag tror knappast att dom som har salonger i Bosnien där jag gjort naglar förr är utbildade.. Och det är typ bara i Sverige man måste ha "certifikat" för att beställa UV-gelé.
Jag är inte heller den enda som gör naglar och för andra har det gått hur bra som helst men för vissa inte. Mycket som försöker avskräcka folk för saker men det är ju rätt egentligen. Nagelteraputerna lever ju på det så dom skulle ju förlora på de om alla gjorde sina naglar hemma. Och det är säkert sant att man kan göra skada OM MAN INTE VET VAD MAN GÖR men man kan lika gärna gå ute på hal is och bryta benet om man inte har dubbar under skorna, om ni nu förstår hur jag menar.
Tror mycket handlar om pengar utan att folk ens vet om det. Nåja än så länge använder jag bara Depends gelé med LED lampa och vill utveckla mig med UV, like it or not, jag vet vad jag sysslar med. Kanske går utbildningen i framtiden eller något :)
 
Några naglar som jag gjort, nya och gamla. Sista bilden är dom jag har nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback