morning's here!

God morgon på er allihopa! Har sovit lite småkasst eftersom jag inte kunnat andas genom näsan och har vaknat flera gånger för att jag varit helt sjukt törstig!! Så jag tog ledigt från skolan för att försöka må lite bättre:)

Sovit hos Chrille så grävde just i hans kyl efter frukost och hittade en kvarg och lite hårdbrödsmackor som passa perfekt!

Kvarg är jätte bra för er som tränar eftersom det innehåller mycket proteiner, lite kolhydrater och lite kalorier. Endast 55 kalorier och 4g kolhydrater per 100g. Det smakar kanske inte så gott men då har jag ett tips till er:
Kvargen ser ganska klumpig ut då du öppnar den men när du häller ut innehållet i en skål och rör om lite så blir det som en krämig yoghurt. Tillsätt sen ungefär 2 teskedar outblandad saft(vilken saft som helst men undvik svartvinbärssaft eftersom kvargen redan är nog sur) eller så kan ni stoppa i ungefär en matsked sylt.
Som ni förstår ökar kolhydraterna lite när ni lägger till sylt eller saft men proteinerna är kvar och kroppen skadas aldrig av lite kolhydrater per dag. Sen går det att vänja sig med smaken - alltså att äta kvargen helt ren!

Så min frukost bestod av två hårdbrödsmackor med ost, lite smör och hamburgerkött på och en kvarg med hallonsylt i :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback