Vänskap

Jag kanske är svår att förstå som person. Jag kanske är svår att tycka om som vän för jag blir väldigt ofta missförstådd. Många förstår kanske inte min humor heller. Saker jag tycker är kul eller saker jag säger på skämt tar andra människor åt sig av vilket jag inte riktigt vill att dom ska.
 
Jag skäms för hur jag trott att jag är en "så bra vän" när jag egentligen ses som vilken människa som helst. Jag skäms för att jag alltid är den som undrar för att hjälpa men blir trodd tvärt om - att jag bara är nyfiken och ändå går jag aldrig därifrån för jag ser hellre andras lycka än min egen.
Jag är trött på lögner och jag är trött på att bli behandlat på det sättet. Vissa tror att jag inte förstår blickar, vibbar eller vad jag nu ska säga men jag är inte så dum som man kanske tror, jag förstår mer än nog.
 
Nu när jag sitter och tittar på serien "vänner" önskar jag verkligen att något sådant kunde existera i mitt liv. Att det alltid finns någon att gå till, vara med. Någon som inte tycker man är dum för att man gör något fel och någon som man kan skratta med. Man behöver inte ha samma humor, samma personlighet, samma klädstil eller samma intresse och man behöver inte acceptera allt och alla. Men man ska aldrig låtsas.
 
Det existerar aldeles för många "backstabbers" i världen. Varför pratar man illa om en person som plötsligt är världens finaste efter någon timma.
Varför bete sig som att man tycker om en person när man egenltigen inte ens vill ha personen i fråga nära, förklara istället direkt och låtsas inte vara en vän - Det är ett av det värsta man kan göra.
 
Jag har en vän som jag anser vara så bra för mig. Hon har varken klädstil, personlighet, intresse eller liknande som mig men vi har fruktansvärt roligt tillsammans, och hon är den sista som skulle döma mig för hur jag ser ut, hur jag beter mig eller vad jag gör. Men vi umgås aldeles för lite :(
 
(Nu anser jag inte att jag är världens bästa människa som aldrig snackar skit eller så, det är naturligt att göra det när man är arg på någon eller något.
Det jag försöker komma fram till är att jag tycker att man ALDRIG ska låtsas vara kompis med någon man verkligen inte tycker om. Jag vet hur det känns att tro att man är bra vänner men det visar sig vara tvärtom - och det gör ont.)
 
Nu ska jag mysa med min hund och laga mat till mig och världens finaste pojkvän som kommer hit på en stund, hoppas ni har en trevlig kväll allihopa!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback