Currydressing

Hejhå på er! Idag är det fredag och jag vettetusan vad jag ska hitta på. Har varit sjuk hela veckan och var hemma idag också, kanske inte bör vara ute då. Men man kan ju ta det lugnt en fredag med sällskap också.
 
Mina dagar är inte särkillt händelserika i nuläget, känner att jag verkligen måste ta tag i skolan för jag ligger så efter och fattar ingenting alls och proven bara ramlar in.
 
Igår gjorde jag en kycklingsallad till mig och Christoffer. Köpte också lite gott, typ chocklad pinnar eller vad det heter. Men dom fick man ju inte direkt njuta av eftersom jag hann gå på toa och komma tillbaka så hade gubbfanet ätit upp dom, haha :D
Kycklingsalladen bestod av vanlig isbergsallad blandad med någon annan "blandsallad" som man köper i påse, lite gurka, rödlök, riven ost och stekt kycklingfilé kryddad med vitökskrydda, grillkrydda, salt och peppar.
Gjorde en egen currydressing också som blev supergod, man blandar lite gräddfil, creme fraiche, naturellyoghurt, majonäs, lite lite senap, mild curry, gurkmeja(för färgens skull) peppar och salt. En hyfsat nyttig middag faktiskt! Eller en väldigt nyttig middag egentligen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback